TRAVEL: ZAKYNTHOS DIARY #2

By Anke – Nadat mijn vorige Zakynthos diary zo goed werd ontvangen, laat ik nu graag deel twee aan jullie zien (en lezen)! In dit deel lees je wat we donderdag 10 augustus tot en met zondag 13 augustus hebben beleefd en ik kan je vertellen; dat waren leuke dingen!

Donderdag 10 augustus

Donderdag hadden we bijna geen tijd om naar het strand te gaan, omdat we al ‘vroeg’ (lees: tien over 17:00) op een bepaalde verzamelplaats moesten staan, omdat we een sunset boottocht gingen maken.
Normaal gingen we elke dag wel naar het strand tot iets van 17:00, maar dat kon hierdoor dus niet.
Voordat we de sunset boottocht gingen doen, gingen we naar het plaatsje Keri. Keri staat bekend om haar vuurtoren en het geweldige uitzicht wat daarbij komt kijken.
En ja, het uitzicht was ook echt geweldig! Je had uitzicht op de prachtige blauwe zee en een rotspartij. Ook was er een gezellig plekje waar je kon drinken (en een klein hapje kon eten, zoals hotdogs).
Wat ook grappig was, is dat er een kleine windhoos hadden gezien op de parkeerplaats.
Nadat we het uitzicht hadden bekeken, gingen we ergens een hapje eten. Dit deden we bij een restaurant die volgens mij Keri’s Lighthouse heette. Ik weet het niet geheel zeker, maar ik weet wél zeker dat het super lekker was! Ik bestelde een light house salade om even in het thema te blijven. Hierin zat onder andere bacon en Parmezaanse kaas. Ook in dit restaurant was het uitzicht geweldig! En ook leuk; in het restaurant (wat buiten was) hadden ze pauwen en katten.
Rond 15:30 gingen we weer terug om ons klaar te maken voor de sunset boottocht.
We werden rond 17:10 opgehaald door een bus en vanuit daar reden we naar Agios Sostis, waar de boot zou vertrekken.
Het was een super mooie boottocht, waarbij een (bekende) zanger een live optreden deed. De zanger had de naam Tom. Ook kregen we een voorgerecht en een lekker buffet én bekeken we de zonsondergang, die werkelijk prachtig was. Rond een uurtje of twaalf waren we terug in de haven en bracht de bus ons terug naar ons eindbestemming. Het was een hele mooie dag!

Vrijdag 11 augustus

Vrijdag gingen we eerst zoals gewoonlijk naar het strand. We gingen wéér naar Dafni beach, want dat is toch wel het mooiste strand. Geen drukte, een bar binnen handbereik en een mooi strand zonder steentjes. Ook grappig; er liggen schildpadden eieren! Deze zijn wel goed beschermd trouwens, want er staan speciale hekken omheen.
Na het strand gingen we ons weer opfrissen en daarna was het tijd om naar Zakynthos stad te gaan. Wat was dat leuk en mooi! Zakynthos stad is trouwens niet een oude stad, maar heeft een relatief nieuwe bouw. Dit omdat er in 1900 een aardbeving is geweest, die de oorspronkelijke bouw heeft verwoest. Maar dat mag de pret niet bederven, het is en blijft een mooie stad met een goede sfeer.
Eerst gingen we shoppen, ik kocht onder andere nieuwe shirtjes bij Tally Weijl. Daarna was het tijd om te eten. We gingen bij een klein restaurantje eten waar ik eerst niks van verwachtte, maar ik heb nog nooit zulk lekker eten gehad! Ik had een pitabroodje met kip besteld, echt heerlijk.
Na het eten slenterden we nog wat rond in Zakynthos stad en we gingen ook nog even in de haven kijken, waar immens grote jachten stonden. Jaloers! Hierna was het weer tijd om naar het appartement te gaan.

Zaterdag 12 augustus

Zaterdag begonnen we de dag rustig met een ontbijtje en we hadden nog geen idee wat we die dag gingen doen, totdat er iemand bij ons kwam en vroeg of we met z’n allen (7 mensen) bootje wilden varen. Hier konden we geen nee tegen zeggen, dus zo gezegd zo gedaan. We maakten ons klaar, haalden nog even wat eten en gingen met de auto naar de haven van Agios Sostis, waar je een bootje kunt huren. Wij huurden een speedboot voor 4 uurtjes.
Eerst gingen we een beetje varen in de haven van Agios Sostis, waar we wéér een schildpad hadden gespot. Daarna gingen we naar het schildpadden eiland, waar je in een grot kon zwemmen en mooi kon snorkelen.
Daarna gingen we een beetje verder varen en kwamen we op de andere kant van het schildpadden eiland, waar het wel wat drukker was. We kochten een ijsje en gingen die kant weer op, want de 4 uurtjes waren voorbij gevlogen!
‘S avonds gingen we weer eten in Zakynthos stad, wéér bij het zelfde restaurant als vrijdag. Het eten was hier zo lekker en goedkoop. (€26 voor vier personen) Na het eten slenterden we weer wat rond en ik kocht weer souvenirs. Hierna was het tijd om naar ons appartement te gaan.

Zondag 13 augustus

Zondag hadden we een beetje een ‘chill-dagje’. We pakten al de koffers in en gingen voor de laatste keer touren op het eiland. We zouden eerst ook nog naar de welbekende Windmill gaan, maar dit zonder succes. Het was namelijk een heel eind rijden. Onderweg stuitten we op een leuk eettentje, met een mooi uitzicht op het water. Daar aten we wat (ik koos voor een salade!) en daarna gingen we weer richting ons appartement. Daar lazen we wat en maakten we ons klaar, want we gingen ’s avonds weer uiteten, wéér bij het Peppermint restaurant. Ik koos voor een pork-steak met champignons en bacon. Na het eten gingen we nog even naar de supermarkt om ontbijt voor de volgende dag te kopen, want we moesten al vroeg van bed af.

Alle hotspots op een rijtje:

• Sunset boottocht (via Sunweb)
  • Keri (plaatsje met de vuurtoren!)
  • Keri’s lighthouse (restaurant)
  • Zakynthos stad

Het andere artikel van de Zakynthos diary lezen? Hier is de link!

Waar ben jij dit jaar heen geweest op vakantie?