TRAVEL: ZAKYNTHOS DIARY

Deze middag ben ik net weer thuis van een heerlijke vakantie die ik op Zakynthos gevierd heb! We waren welgeteld 11 dagen op dit prachtige eiland en hebben in die dagen veel leuke avonturen beleeft, die ik graag met jullie wil delen. Dit doe ik door middel van een ‘travel-diary’, die ik de afgelopen dagen heb bijgehouden.

Zaterdag 5 augustus

Zaterdag vertrokken we vanuit Amsterdam Schiphol naar Zakynthos. Op het vliegtuig was het wel een beetje hectisch en stressvol, want het was zwarte zaterdag. Dat betekende dus dat heel veel mensen vandaag vertrokken naar hun vakantiebestemming. We gingen op Schiphol eerst ‘inchecken’ en langs de douane, waar mijn koffer apart werd gehouden. Er werden allemaal monstertjes genomen en een mevrouw ging met een klein apparaatje over mijn koffer heen. Niet dat ik iets in mijn koffer had, maar op dat moment raak je wel een beetje in de stress.
Na de douane was het tijd om een broodje te eten bij La Place. Ik koos voor een broodje met mozzarella en pesto. Nadat we het broodje hadden opgegeten, gingen we richting het vliegtuig. We moesten in totaal 2 uur en 50 minuten vliegen, dit viel dus heel erg mee. De reis verliep voorspoedig.
Eenmaal aangekomen op Zakynthos werden we met een busje naar ons eindbestemming gebracht; de appartementen Celia. Daar fristen we ons een beetje op en we pakten onze koffers uit. Daarna gingen we wat eten in het restaurantje wat bij de appartementen zit. Ik koos voor lasagne met een salade. Na het eten was het ook weer tijd om te gaan slapen, want wat waren we moe van al dat gereis!

Zondag 6 augustus

We begonnen de dag met een ontbijtje. Ik koos voor de Griekse Yoghurt met stukjes perzik en een paar stukjes stokbrood met jam. Daarna was het tijd om boodschappen te halen, maar doordat we nog geen auto hadden, moesten we dit te voet doen. Dit was niet het leukste om te doen, omdat het 32 graden was en we 1,5 kilometer moesten lopen in de brandende zon. Eenmaal aangekomen haalden we brood, salami en nog andere boodschapjes en gingen we weer terug naar het appartement.
Toen we eindelijk waren aangekomen, gingen we weer even eten en daarna was het tijd om naar het strand te gaan. Dit strand had de naam ‘Porto Zorro‘ en we moesten hier lopend naar toe. Dit was weer geen pretje, omdat we langs de branding moesten lopen waar veel stenen waren. Ik moest op blote voeten, omdat ik geen slippers had. Ik ben zelfs op een steen gevallen, omdat je daar nauwelijks je evenwicht kon bewaren.
Na het dagje strand maakten we ons klaar om te gaan eten. We gingen bij het restaurant ‘Peppermint‘ eten, op aanraden van Sunweb. En oh, wat was dat lekker! We gingen na het eten nog even wat souvenirs halen en daarna was het tijd om naar ons appartement te gaan (en te slapen).

Maandag 7 augustus

Maandag startten we de dag wederom met een ontbijtje. Daarna was het tijd om naar het strand te gaan! We gingen met een huurauto naar Dafni beach, wat super mooi was. We bleven daar tot een uurtje of 4/5, daarna gingen we terug. Voordat we naar ons appartement gingen, bezochten we nog even een supermarkt. Daar kochten we ons avondeten; macaroni.
Nadat we ons avondeten hadden genuttigd, gingen we ons opfrissen en even uitrusten. Rond een uurtje of 21:00 gingen we naar een stadje toe, genaamd Argassi (waar we zondag ook hadden gegeten, bij het Peppermint restaurant). Daar gingen we even een drankje drinken op het terras van ‘Magik the club‘. Hierna was het ook al weer tijd om te slapen en vertrokken we weer naar ons appartement.

Dinsdag 8 augustus

We gingen dit keer eerder van bed af dan normaal, omdat we van plan waren de hele dag mee te pakken om te gaan touren. Ons eerste stop was Narvagio beach, waar het shipwreck was. Hierna waren we van plan om naar het dichtstbijzijnde strand te gaan. Narvagio beach was echt prachtig! Ik kon niet vastleggen op foto’s hoe mooi het er was. Wel is het een tip om het scheepswrak van boven te bekijken, omdat het echt druk is altijd op het strandje waar het scheepswrak op staat. Nadat we het scheepswrak hadden bezichtigt, gingen we naar we dus een strandje zoeken. Dit zonder succes, dus gingen we terug naar ons oude vertrouwde strandje ‘Porto Zorro’, waar we zondag ook waren. Hier bleven we tot een uurtje of 19:00, daarna gingen we ons opfrissen en uit eten. We gingen eten bij ‘The Windmill‘. Ik koos voor varkensvlees, wat echt super lekker was. Na het eten gingen we weer naar ons appartement en was het wederom weer tijd om te gaan slapen.

Woensdag 9 augustus

Woensdag gingen we na het ontbijt weer richting het strand Dafni beach, wat we toch wel het mooiste strand vonden van Zakynthos. Hier bleven we tot een uurtje of 3/4, daarna gingen we weer op weg naar ons appartement. Het was een heerlijk stranddagje; we gingen lezen, zwemmen en het eten werd naar ons toe gebracht. Ideaal. Toen we weer in ons appartement waren aangekomen, gingen we douchen en ons omkleden. Daarna gingen we naar het plaatsje ‘Agios Sostis‘, dat bekend staat om het eilandje ‘Cameo Island‘. Het eilandje met de grote loopbrug. Toen we over de brug heen waren, moesten we in totaal 20 euro betalen, maar dan had je alleen een gratis drankje. Een restaurant was er niet, alleen een bar. Dus als je reuze honger hebt is dit niet geweldig. Daarom besloten we om die 20 euro niet te betalen en ons weer om te keren.
We zochten een lekker restaurant in Agios Sostis en die vonden we; het restaurant Syrtaki. Ik koos voor gegrilde garnalen, die best wel lekker waren.
Na het eten gingen we nog even snel naar de supermarkt om wat drinken te halen en daarna was het weer tijd om naar huis toe te rijden. Dit duurde ongeveer drie kwartier. Hierna gingen we ons omkleden en slapen!
Oh ja; toen we de heenweg naar Agios Sostis reden, reden we langs het plaatsje Laganas: Chersonissos van Zakynthos. Dit zag er heel gezellig uit, echt een aanrader als je met een groepje vrienden/vriendinnen naar Zakynthos bent. Kun je denk ik wel goed uitgaan.

Alle hotspots op een rijtje:

• Porto Zorro (strand)
  • Peppermint (restaurant)
  • Dafni beach (strand)
  • Argassi (stadje)
  • Magik The Club (voor heerlijke drankjes!)
  • Narvagio beach (waar het scheepswrak is)
  • The Windmill (restaurant)
  • Agios Sostis (stadje)
  • Cameo Island (klein eilandje)
  • Syrtaki (restaurant)
  • Laganas (kun je geweldig uitgaan!)

Stay tuned, de rest van mijn diary komt over twee weken!

Ben jij wel eens op Zakynthos geweest?

17 Comments

1. mamavantweeblog augustus 15, 2017 / 9:18 am

Wat een heerlijke vakantie en mooie foto’s! Heb je Instagram? Wil je graag volgen 😘

2. MommyLovesPink augustus 15, 2017 / 9:23 am

Prachtig is het daar! Vind je broekpakje ook echt heel erg leuk. Ik ga volgende maand naar Griekenland!

• aboutfashionlife augustus 15, 2017 / 10:24 am

Dankjewel, hij is van Comegetfashion! En wat leuk, naar welk eiland/plaatsje ga jij? X A

3. Nicole Orriëns augustus 15, 2017 / 9:27 am

Dat ziet er goed uit allemaal. Dat was duidelijk een prachtige vakantie!

4. Andrea De jong augustus 15, 2017 / 11:07 am

Ik ken heel de plaats nog niet, maar het ziet er heerlijk uit! Wat heb je trouwens een prachtige koffer.

5. volgmama augustus 15, 2017 / 12:44 pm

Nog nooit geweest maar lijkt mij erg mooi daar!

6. MaMa Silvy augustus 15, 2017 / 1:17 pm

Wat een prachtige foto’s, lijkt me een heerlijke bestemming!

7. Evy augustus 15, 2017 / 2:28 pm

De hotspots zijn al overgeschreven in mijn boekje.
    Ik wacht op het vervolg!

8. Byfashionblog augustus 15, 2017 / 3:45 pm

Oh wauw wat een mooie foto’s! Vooral met dat blauwe water. X

9. Amy feller augustus 16, 2017 / 8:20 am

Mooie foto’s.
    Het klinkt dat je een geweldige tijd hebt op ZAKYNTHOS <3

10. kool-family augustus 16, 2017 / 12:02 pm

Prachtige foto’s: mooie blauwe zee en een heerlijke koffer!

11. Beppe Anneke augustus 18, 2017 / 3:28 pm

Leuk Anke mooie fotos groetjes Pake en Beppe😍

12. Naomi Anna augustus 20, 2017 / 1:38 pm

Wat ontzettend leuk om te lezen wat je gedaan hebt op Zakynthos! Het lijstje met hotspots ga ik zeker bewaren, aangezien ik van plan ben om hopelijk snel naar Zakynthos te gaan :)